PROGRAMES
Migdia a COPE Catalunya i Andorra
Programa de l'11 d'octubre del 2022.
Madrid - Publicado el - Actualizado
1 min lectura
Avui, entre d'altres,hem tractat els següentes temes:
-L'angoixa darrera dels likes
A Austràlia, el Brasil, el Canadà, Irlanda, el Japó, Nova Zelanda i Itàlia els m'agrada (likes) a Instagram ja no són visibles públicament. La xarxa social ha decidit posar en pràctica aquesta mesura per tal que els usuaris «estiguin més preocupats de compartir les coses que els agraden que no pas de fer-ho per a aconseguir més m'agrada». «Instagram vol posar fi a poc a poc a la tirania dels like per a donar protagonisme a tothom, no solament als més populars».
La cultura del m'agrada és present des de fa una dècada, quan el febrer del 2009 Facebook la va posar en funcionament. «Avui tot es mesura per factors quantitatius i no qualitatius: el que dona valor al contingut compartit és gairebé sempre el nombre de m'agrada que s'obté».
Aquest canvi pot ajudar a fer més amable i menys competitiva Instagram, valorada com la pitjor xarxa social en relació amb la salut mental i el benestar dels joves, segons l'estudi #StatusOfMindde la Royal Society for Public Health (RSPH).
-YouTube comença a demanar a alguns usuaris que paguin Premium si volen veure vídeos en 4K
YouTube continua pressionant a l'usuari gratuït amb un important augment en la quantitat de publicitat i recordatoris de subscripció en les aplicacions mòbils, ara se suma la sospita que el visionat 4K podria convertir-se en una característica de pagament.
La configuració per a veure vídeos a 2160p només està accessible per a subscriptors de YouTube Prèmium, que a Espanya té un preu de 11,99 euros al mes.
Youtube ha respost que es tracta de "un experiment per a conèixer millor les preferències de característiques dels espectadors Prèmium i no Prèmium".